Opdracht 7 – Nieuwe micro-gewoonte Copy

Een patroon vormen.

Je wilt je leven veranderen. Je wilt je namelijk niet meer zo eenzaam voelen. Daar zul je een heleboel voor moeten doen. Wat dat precies is, leer je in de loop van deze cursus. In elk geval zul je een aantal nieuwe gewoonten moeten aanleren. Het is het makkelijkst om klein te beginnen, daarom doen we dat nu. Vanaf nu ben je elke avond voor je gaat slapen heel kort de dag door. Het enige dat je hoeft te doen is drie positieve dingen opnoemen die je deze dag hebt meegemaakt.

Deze nieuwe gewoonte kost je dagelijks hooguit 5 min. Dit is wat het je oplevert:

  • Het brengt regelmaat in je leven.
  • Je bent je bewust van wat je gedaan hebt.
  • Je stemt jezelf positief voordat je gaat slapen.
  • Je oefent in het vormen van een kleine, nieuwe gewoonte en je bewijst hiermee meteen voor jezelf dat je dat kunt.
  • Doordat je regelmaat creĆ«ert en je bewustzijn focust op positieve gedachten, richt je je steeds meer op positieve ervaringen.

Bedenk dat het niet erg is als je eens een dag of zelfs een paar dagen vergeet deze opdracht te doen. Niemand is perfect, dus ook jij niet. Hoe vaker en regelmatiger je deze oefening doet des te meer profijt zul je ervan hebben. Dat gaat het makkelijkst als je elke dag op dezelfde tijd niet te lang bezig bent met deze opdracht.

Geniet vooral van nu af aan van het naar bed gaan met leuke gedachten.